Biblioteka

Świetlica

Naszą witrynę przegląda teraz 22 gości 
SP nr 391 im. Macieja Aleksego Dawidowskiego ps. \"Alek\"

Wielkanocna pocztówka PDF Drukuj Email

Kto dzisiaj wysyła kartki z życzeniami świątecznymi? Ten miły zwyczaj zanika i zastępowany jest przez sms. A szkoda. Przyjemnie jest otworzyć kopertę, wziąć do ręki kartkę i przeczytać życzenia specjalnie skierowane do nas.

Na Żoliborzu każdego roku jest organizowany Dzielnicowy Konkurs Plastyczny na najładniejszą kartkę wielkanocną. W tym roku patronami konkursu byli Burmistrz Żoliborza – p. P. Michalec, Przewodniczący Rady Dzielnicy Żoliborz – p. P. Wertenstein – Żuławski oraz Rektor Szkoły Głównej Pożarniczej – nadbryg. P. Kępka.

Nasi uczniowie dobrze się spisali. Ich dzieła były pomysłowe, kolorowe, pięknie i starannie wykonane. Kartki zostały docenione przez jurorów konkursu. Miło nam poinformować, że Patrycja i Norbert – uczniowie klasy III gimnazjalnej zajęli I i III miejsce w dzielnicy. Ich prace mogą Państwo obejrzeć na zdjęciach.



 
"Lato w mieście 2019" w Dzielnicy Żoliborz PDF Drukuj Email

lato_w_miescie_2019

Wakacyjne placówki edukacyjne

lato_w_miescie_2019_placowki

Więcej informacji www

Zapisy do Warszawskiego Programu "Lato w Mieście" 2019 rozpoczną się od 18 kwietnia 2019 r. od godz. 12:00 za pośrednictwem elektronicznego systemu zgłoszeń znajdującego się na stronie:

https://warszawa-latowmiescie.pzo.edu.pl/vacatio-parents//main_inactive.action

Szczegółowe Informacje dotyczące Warszawskiego Programu "Lato w Mieście" 2019 znajdują się na stronie Biura Edukacji:

http://www.edukacja.warszawa.pl/dla-ucznia-i-rodzica/warszawski-program-lato-w-miescie/warszawski-program-lato-w-miescie

 
Zebrania dla rodziców PDF Drukuj Email

Zapraszamy serdecznie na zebrania w dniu 28 marca 2019r. (czwartek) o godzinie 1700

 
Zmierz się uczniu PDF Drukuj Email

Uczniowie codziennie mierzą się z problemami, wyzwaniami, zadaniami i swoim lenistwem. Nauczyciele mierzą ich osiągnięcia, często mierzą uczniów wzrokiem na lekcji, a po lekcji czasami mierzą sobie ciśnienie. Co by tu jeszcze można zmierzyć? Klasa szósta pojechała na wycieczkę do Centrum Nauki „Kopernik” na nową wystawę „Zmierz się”, aby doświadczyć na własnym ciele, jakie aspekty ucznia da się jeszcze zmierzyć.

Oprócz tak banalnych wymiarów jak wzrost i waga uczniowie mogli zmierzyć, ile powietrza potrafi się wyrwać z ich „młodej piersi” (nawet 2 litry), dało się zmierzyć, jak głośno potrafią krzyknąć (instrumenty pomiarowe wytrzymały). Uczniowie mierzyli również swój chód: czy prosto stawiają nogi, czy naciskają na powierzchnię z ta samą siła obiema nogami, a chodząc mierzyli się z myślą, czy nie pora wybrać się do ortopedy. W czasie, gdy uczniowie chodzili, pani od biologii mierzyła siłę swoich mięśni i siłę charakteru wisząc na trapezie. Najbardziej zaskakujące dla uczniów było odkrycie, że da się zmierzyć siłę spokoju. Eksperyment przebiegał tak: dwóch uczniów siadało naprzeciw siebie, na głowach mieli opaski podłączone kabelkami do urządzeń, a między uczniami była metalowa płytka, a na niej metalowa kulka. Ekraniki pokazywały pracę mózgu. Gdy mózg był aktywny, wykres przypominał Himalaje, gdy mózg emanował siłą spokoju, linia wykresu była płaska, a kulka przesuwała się w stronę mniej zrelaksowanego ucznia. Największą siłę spokoju okazała Matylda, która w szkole tez zawsze chodzi uśmiechnięta.

Po pomiarach uczniowie wrócili, by znów mierzyć się ze szkolną codziennością.

 
France - Mon Amour PDF Drukuj Email

Francja – Paryż, Alpy, Lazurowe Wybrzeże, festiwal w Cannes, wieża Eiffla, rozległe plaże nad oceanem, winnice, żółty ser w setkach odmian, bagietka i croissant. Tour de France, impresjoniści, Wersal, rewolucja francuska, „wolność, równość, braterstwo”, ale i gilotyna…. To pierwsze i przypadkowe skojarzenia z Francją. Każdy czytelnik ma pewno inne, swoje własne, bo to piękny, wielki kraj o wspaniałej kulturze. Francuzi to naród, któremu ludzkość zawdzięcza Karola Wielkiego, Napoleona Bonaparte, Moliera, Victora Hugo, Zinedine Zidane i Coco Chanel.

20 marca obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Frankofonii – czyli dzień kultury francuskojęzycznej. W naszej szkole też o tym święcie pamiętamy, a szczególnie pamięta o nim klasa ósma dwujęzyczna, która język francuski poznaje codziennie na lekcjach językowych, historii i matematyki.

Tego dnia szkoła przybrała kolory flagi francuskiej, a na kolumnach pojawiły się drogowskazy wskazujące drogę do Tuluzy, Marsylii, Strasburga i Paryża – dokąd na majówkę wybierają się nasi dwujęzyczni uczniowie, aby sprawdzić znajomość języka na miejscu. W czasie przerw można było wziąć udział w konkursie wiedzy o Francji, a nagrodą za prawidłową odpowiedź było ciasteczko. Autor konkursowych pytań znany jest z błyskotliwego poczucia humoru. I tym razem nie zawiódł. A oto przykłady pytań: Jak nazywa się francuska wyspa: Korsyka czy Kostaryka? Czy najwyższy szczyt Francji to Montreal czy Mont Blanc?

Przy tak postawionych pytaniach ciasteczek szybko zabrakło.


 
Niezwykła liczba π PDF Drukuj Email

Są różne dni: Dzień Kobiet, Dzień Kota, Dzień bez Samochodu. A 14 marca świętujemy Dzień liczby π. Należy jej się to święto, bo liczba to niezwykła. Zaczyna się od 3,14… , a potem końca nie widać. Niektórzy matematycy pół życia poświęcili, aby ją policzyć i bez efektu. Jak mówią nasi uczniowie: nie da się. Pierwszym uczonym, który użył greckiej litery π do oznaczenia stosunku obwodu okręgu do jego średnicy był brytyjski matematyk William Jones. W 1706 roku napisał on: π = 3,14159 i wyścig się zaczął. Matematycy liczyli i liczyli przez wieki dodając kolejne miejsca po przecinku. W XX wieku zaczęto wykorzystywać komputery, ale one też się przegrzewały. Aktualnie liczba π jest znana z dokładnością 22 459 157 718 361 cyfr po przecinku. Wartość ta została ustalona w listopadzie 2016 roku, a wieloprocesorowy serwer pracował bez przerwy 105 dni, aby ją obliczyć. Kto da więcej?

W szkole z należytym szacunkiem uczciliśmy liczbę bez końca. Na korytarzach zawisły kartki z ciekawostkami na jej temat. Ogłoszony został przez szkolnych matematyków konkurs: kto nauczy się najwięcej cyfr po przecinku na pamięć? Uczniowie podjęli wyzwanie, a ich wyniki i pamięć są imponujące. 

Oto zwycięzcy w kategorii szkoła podstawowa:
I miejsce Zuzia Rudowska kl. 4b - 44 cyfry,
II miejsce Marcel Ławrynowicz kl. 6a – 37 cyfr,
III miejsce Jacek Siesicki kl. 8a – 36 cyfr.

W kategorii gimnazjum:
I miejsce – Klaudia Bogusiewicz kl. 3d - 100 cyfr,
II miejsce – Maurycy Sokolnicki kl. 3b – 71 cyfr,
III miejsce – Laura Dalecka kl. 3d – 70 cyfr.

Oprócz tego uczniowie klasy szóstej przygotowali różne zagadki matematyczne. Nagrodą za poprawną odpowiedź było ciasteczko z liczbą π. Niech się nasi czytelnicy sprawdzą, czy zasługują na ciasteczko. Oto dwa zadania:

  1. Półtorej kury w ciągu półtora dnia nosi półtora jajka. Ile jaj zniesie jedna kura w ciągu trzech dni?
  2. Złotych czternaście, groszy czterdzieści, tyle kosztuje kilo czereśni. Nietrudny rachunek teraz was czeka, ile kosztuje 10 deka?
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 3 z 67
Valid XHTML 1.0 Transitional
Valid CSS!